גיבורים מספרים

עף על החיים – סיפורו של משה

משה, 32, בחור אנרגטי, אינטלגנטי, נשוי כשנה לבת זוגתו ב4 שנים האחרונות, עובד כיום ב"יד ושם" בקבלת קהל והדרכה ראשונית למבקרים. הוא החל לאחרונה לחפש עבודה בהייטק היות ובעוד חודש מסיים קורס סייבר , אותו לומד כבר שנה וארבעה חודשים בהצלחה רבה.
לא תמיד היה למשה הכי קל בחיים. לטענתו לא היה יום ולא לילה, תלוי באפיזודת המאניה או הדפרסיה שהתחלפו תכופות ומשפיעות על עירנותו. החיים לא היו יציבים ולא אפשריים. בשביל להתמודד עם הקושי, הכאב והתסכול, גם שתה ועישן.
כך הגיע ל"בית חם" לפני כ-7 שנים. אלי רכז התעסוקה קיבל אותו בברכה, משה אז עבד כמלצר בקייטרינג. הוא מספר כי אלי נתן לו את האופציה לעשות רק מה שיכול : "אתה רק תגיע לעבודה, אני אדאג לדבר עם המעסיק, לסדר לך שעות גמישות, לטפל במשכורת וכל מה שצריך". ובמשך שנתיים משה הגיע, לעיתים לא מפוקס ומתקשה אבל עם רצון גדול לעבוד, ואלי דאג לכל דבר, תמך, עודד ודאג לזכויותיו מול המעסיק, דבר שמשה לא היה מסוגל לעשות בזמנו. משה מספר בהערכה כי פעם הגיע לפגישה עם אלי ו"לא התנהגתי אליו יפה… שבוע לאחר מכן הגעתי שוב ואלי קיבל אותי. ללא תנאים."
בשלב מסוים, העבודה בקייטרינג הסתיימה ומשה ניצל את האנרגיות שלו והתחיל לעבוד בחברת רהיטים העובדת עם 500 משרדים, בהובלה, התקנה ואחזקה של רהיטי המשרדים. בזמן זה עבר הליווי לדקלה רכזת תעסוקה אחרת. מתוך סיבות אישיות של משה והיענות העמותה לצרכיו. דקלה סייעה למשה בהגשת בקשות בירוקרטיות חשובות לעתידו המקצועי ובתהליך מול מחלקת השיקום של ביטוח לאומי להשגת מימון ללימודים.
המקפצה הגדולה לדבריו של משה, קרתה כאשר החליט לפני 4 שנים להפסיק לשתות אלכוהול ולעשן חומרים. משה החליט לקחת עצמו בידיים, הפך לבן אדם שיותר דואג לעצמו, שם לב מה הוא עושה, שם לעצמו מטרות ומפוקס בהשגתם. מאז, כל תחום הקריירה החל לנסוק. משה התקבל לעבודה הנוכחית ביד ושם והתקבל ללימודים ב"האקר יו", בהם מתמיד ומשקיע כבר שנה וארבעה.
כיום משה לקראת סיום לימודיו, מתכונן למבחנים המסכמים וכבר החל לחפש עבודה בהייטק. לדבריו, הליווי כיום מסייע לו במיקוד, בחיפוש עבודה, בלקבל כלים כיצד להתנהל, להתאמן לקראת ראיונות ועוד.
המסר של משה למתמודדים אחרים הוא: "תעשו רק מה שאתם יכולים ותשתמשו במה שיש. הנטייה של מתמודדים היא תמיד להסתכל על חצי הכוס הריקה ועל הקושי. צריך להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהשתמש בה. בתחילת דרכי בשיקום, ידעתי שיש לי רצון גדול לעבוד ואנרגיה ובזה השתמשתי. בית חם עזרו בכל השאר… ברוך השם על בית חם."

מעוניינים להתנדב?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!