חם בבית

זו הבת שלי והיא עו"סית! – הדס גלילי שאינסקי

"אמא שלי ז"ל, כשהציגה אותי לאנשים חדשים, במשפט השני הייתה מקפידה לומר בגאווה "היא עובדת סוציאלית!" אני נושאת את הגאווה הזו איתי עד היום ולא משנה כמה רחוק אתפתח בניהול והקמה של מערכים, אני תמיד אזכור לציין שאני קודם כל עובדת סוציאלית.

להיות עו"סית זה לא יוקרתי, לעיתים קרובות זה גם כרוך בהשמצות ודעות קדומות, אבל עבורי זו הגשמה ובעיני זהו המקצוע האצילי ביותר.

במרבית שנות הקריירה שלי, שעיקר עשייתה סיוע בהשתלבות אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה הפתוח, אני פוגשת מדי יום את הערך ואת המשמעות של לראות את היכולות. לקלף את חוסר הבטחון מהאנשים, את הדעות הקדומות שדבקו בהם או שאימצו לחיקם ולראות אותם כשווים בין שווים, הזכאים להזדמנות שווה.

בחרתי בעבודה סוציאלית כי רציתי להגיע לאוכלוסיות שבאמת זקוקות לעזרה ולהיות עבורם. אני מטפלת גם באופן פרטי אבל לשם לא יגיעו האנשים שזקוקים ביותר.

אני גאה ומוקירה תודה על הזכות להיות האדם שרואה את היכולות ואני מוצאת שהערכים של עבודה סוציאלית משרתים אותי לכל אורך הדרך כמנהלת וכמפתחת תוכניות.

בעבודתי אני משתדלת לזהות לא רק את האתגרים אלא גם את ההזדמנויות ואת הכוחות בארגון, במנהלים ובכל אחד מאנשי הצוות. לתת להם הזדמנות להביא לידי ביטוי את היכולות שלהם, מגדיל אותם לאין שיעור ומגדיל אותנו כארגון.

באוקטובר האחרון, יחד עם הטלטלה שפקדה את המדינה, הצטרפתי לעמותת "בית חם" ואני שמחה, דווקא ובמיוחד בימים אלו, להיות חלק מארגון שרואה ומיישם הלכה למעשה את ערכי העבודה הסוציאלית. ארגון שמקדם טוב ומעניק הזדמנות שווה לכל אדם באשר הוא, עם ההתאמה לה הוא זקוק.

החלום שלי הוא להקים מערך הכשרתי שיקדם אנשים עם מוגבלות לעמדות מפתח והשפעה."

הדס גלילי שאינסקי,  עו"סית גאה, נשואה ואמא למתוקה בת שנתיים, עם רקע עשיר בבריאות הנפש ומוגבלויות, מנהלת פיתוח תוכניות רווחה ומחוז ירושלים בבית חם. אמנם מאוקטובר זה לא המון זמן, אך בזמן טראומתי לאומה שלמה, הדס נכנסה לעניינים מאפס למאה, היתה ועדיין, עוגן משמעותי לצוות, למקבלי השירות ולארגון כולו, במתן מענה ריגשי, מקצועי, מארגן ומכיל. מימוש העבודה הסוציאלית הלכה למעשה.

אנו מודים להדס על עבודתה המעולה ולכל שאר העובדים והעובדות הסוציאליים בבית חם, שכמו הדס, עושים עבודה מדהימה ומשמעותית עבור אלפי אנשים – צוותים, מקבלי שירות ומטופלים.

כמו הדס, אנו מייחלים ליום שבו לא נצטרך לציין את יום העובדים הסוציאליים. לצערנו תמיד יהיו אנשים שצריכים סיוע, אך שיהיה ברור לציבור הרחב ולמקבלי ההחלטות, כמה חשובה ומשמעותית עבודה זו.

מעוניינים להתנדב?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!