חם בבית

מטפלות מרכז "בליבנו" של בית חם, סיימו הכשרה בנושא – Somatic Intervention

כשנער/ה או ילד/ה עברו פגיעה מינית וחווים טראומה מורכבת, טיפול נפשי הוא חיוני לעיבוד הטראומה, להפחתת המצוקה ולחזרה לתפקוד במעגלי החיים השונים בהתאם לגיל.

הטיפול הרגשי הינו מעמיק וארוך וכולל גם טיפול/הדרכה להורים. עם מטופלים ומטופלות צעירים, הטיפול הוא גם בשיח וגם בציור ומשחק, אך לעיתים גם אלו לא מספיקים היות והטראומה אינה מתבטאת רק בנפש אלא גם בגוף.

אצל ילדים קטנים ומתבגרים אנו נראה לעיתים קופצניות, תנודתיות יתר וחוסר שקט המעידים על הצפה רגשית וחוסר יכולת לווסת אותם. כמו כן, טראומה מינית מתאפיינת גם במצבי ניתוק (ריגשי ופיזי) ולכן בטיפול יש צורך גם בהתייחסות לגוף.

בהתאם לכך, השבוע סיימו מטפלות מרכז "בליבנו" של בית חם, הכשרה בנושא SI – Somatic Intervention שתהווה עוד מיומנות חשובה לארגז הכלים המקצועי שלהן ולמיקסום המענה במרחב הטיפולי. מפגשי ההכשרה נפרסו לאורך שנתיים והועברו ע"י ריקי ברנשטיין הנהדרת, עו"סית קלינית מומחית בתחומה.

ה-SI הינו כלי המאפשר למטופל/ת מרחב ושליטה על הגוף שלו/ה ואמצעי ויסות, מתוך קשב, התבוננות ומודעות לגוף (כמובן שללא מגע פיזי).

בתהליך הלמידה המטפלות התנסו על עצמן כיצד עובדת ההתערבות וחוו כיצד היא משפיעה ומקדמת באופן משמעותי את הטיפול.

אז בקרוב הן מקבלות את התעודות וכבר מתחילות ליישם בחדר הטיפולים.

בהצלחה יקרות, גאים בכן על עבודתכן המקצועית והכל כך רגישה וחשובה🙏❤️

"בליבנו" הינו מרכז טיפול לילדים ובני נוער (4-18) נפגעי טראומה מינית בת"א, רמת גן, גבעתיים. מוזמנים לפנות אלינו: 073-2800-587 belibenu.t@bch.org.il

מעוניינים להתנדב?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!