חם בבית

יום הנאה וחיזוק: תמיכה במשפחות של אנשים עם מוגבלות נפשית

לא פשוט להיות בת משפחה לאדם עם מגבלה נפשית, תפקיד שטומן בחובו אתגרים רגשיים רבים מול עצמה, מול החברה והקהילה, מול בן/ת המשפחה המתמודד/ת, דילמות, טיפול במיצוי זכויות , דרבון להנעה ומוטיבציה. תפקיד שדורש אורך רוח, גיוס משאבים פנימיים וחיצוניים, טיפול במשברים וקשת רגשות , סיטואציות ודינמיקות משפחתיות מורכבות.

לכן בחמישי האחרון יצאו כ-250 נשים יקרות (בנות זוג, אחיות, אמהות) של אנשים עם מוגבלות נפשית ליום הנאה וחיזוק- 'תחנת כח',  מטעם מרכז "תכלת" של בית חם בחיפה – מרכז ליווי ותמיכה למשפחות של אנשים עם מוגבלות נפשית מהמגזר הדתי-חרדי, ובשיתוף משרד הבריאות.

מטרת תחנת הכח היא לתת כלים להתמודדות ולאפשר איוורור, מנוחה ומילוי בכוחות מחודשים , לצורך המשך מילוי תפקידן הכה משמעותי. יום מיוחד במינו שהן במרכז!

 אז הן הגיעו למושב קטרון ליום שלם שכלל הרצאות וסדנאות מרתקות ומחזקות בנושאי הורות, אמונה, כח הדיבור ועוד. תאטרון פלייבק (מיידלע) סיפר את סיפורן בצורה מרגשת ומצחיקה, הן התרגשו ממופע אומנותי של מתמודדת ששובר כל סטיגמה, משירה בציבור נשית ומעצימה, מרוגע בבריכה, וכמובן מארוחות טובות, פינוקים ומתנות עם משפטים מחזקים שיהיו תמיד בראש.

צוות תכלת ועובדי בית חם נוספים עבדו קשה בכדי להפיק את הנופש אבל "תודה על היותכם", "נתתם לי המון כוחות" , "היה מושלם" ועוד המון פידבקים מרגשים, היו שווים את הכל…  

תפקיד מהותי של מרכז תכלת הוא שבירת הסטיגמות , נירמול ההתמודדות והפחתת הבושה לגבי חיים עם אתגרים  נפשיים. התרגשנו לראות את הנשים יושבות יחד, בשותפות והבנה, מקבלות רגע להקלה והכרה. אנו גאים על הארוע הזה, שכנראה לא היה יכול להתקיים ללא קשר אינטנסיבי עם הקהילה  וחתירה מתמדת לפעילויות והנגשת הידע לעוד משפחות ועוד קהלים לאורך כל השנה וברגישות רבה. אנו מודים על הזכות🙏 כי לכולם מגיע חיי משפחה איכותיים ושמחים!

אז בהזדמנות זו נאמר תודה לנשים היקרות  שהשתתפו בנופש, אנו גאים בכן ובאופן כללי בכל המשפחות המסתייעות במרכז.

נאמר תודה ענקית לכל צוות תכלת ולכל עובדי בית חם וההנהלה שלקחו חלק בהרמת הארוע המדהים הזה🙏🏆❤️

תנוחו עכשיו כי בקרוב גם תחנת כח גברים…😉

מעוניינים להתנדב?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!