חם בבית

השראה ושמה דוד🏆

דוד בובליל, 58, ירושלמי, נשוי לאסנת, אב ל-3 וסבא ל-8  מקסימים, עיוור, עובד במרכז הטכנולוגי של בית חם בירושלים.

לדוד היתה בעיה בראיה מגיל קטן שהחמירה במהלך השנים ולפני 14 שנים איבד את ראייתו לחלוטין.

מגיל 4 למד בבית חינוך עיוורים ובבגרותו עבד בהמון תפקידים. הוא היה גנן, טבח, נהג, טיפל בקשישים ומה לא.. תמיד ליווה אותו משפט של אחיו היקר: "מה שאתה יכול, תעשה!" ובאופן כללי ממשפחתו קיבל הרבה יסודות לבטחון אישי כמפתח לחיים: "אין לא יכול, יש לא רוצה!" בכל מקום שעבד בו, דרש בעצמו נגישות, התאמות ובעיקר אכפתיות ויחס מכבד. מבחינתו לקות ראיה או עיוורון אינם בושה, נהפוך הוא! אדם עם ראיה ירודה מביא איתו לעבודה המון כישורים אישיים שלעיתים יותר טובים מאנשים רואים. החריצות שלו, הדינמיות, האסרטיביות, הרצון לפרנס את משפחתו, אכן הוכיחו את עצמם בכל עבודה. כשעבד בבית אבות לפני שהתעוור לחלוטין, ממש ביקשו ממנו להמשיך, אך מתוך תחושת אחריות רבה לשלום הקשישים (ולמרות שהיו לו שיטות משלו כיצד לקלח אותם) החליט שזה כבר לא מתאים.

מאז, הוא עבד במפעל שיקומי בירושלים ולעיתים כשהראייה איפשרה לו, יצא לעבוד בעבודות מזדמנות.

לפני מספר חודשים, המפעל נסגר. התחושות היו קשות "ממש גזר דין מוות". לעובדים הוצעו שלושה מקומות אופציונליים, בית חם היה אחד מהם. דוד בדק את שלושת המקומות ובחר בבית חם מכמה סיבות.

הראשונה והחשובה ביותר מבחינתו היא היחס. דוד מספר שזאב ושרה אנשי הצוות, כל כך קשובים לצרכים, נותנים מענה לכל קול, אכפתיים ופועלים ליצירת תחושה טובה, להתאמות, ל"ביחד". ה"בוקר טוב" והיחס האישי שווים את הכל. בהתחלה, כשזאב העו"ס במרכז קיבל אותו, הוא ממש הנגיש לו איפה נמצא כל דבר, נתן לו למשש את סוגי הברגים, את כלי העבודה והכל בסבלנות רבה.

בנוסף לזה, התפקיד של דוד בפירוק של פסולת אלקטרונית המגיעה למרכז לצורך מיחדוש, הוא כמו כפפה ליד. זה מה שהוא אוהב לעשות ואפילו עושה בבית כתחביב😉

לכבוד ה"בליינד דיי", יום המודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראיה, לדוד יש מסר חשוב לחברה כולה ובפרט למעסיקים:

"מה שהעיוור לא רואה זה רק בעיניים. יש לו מוח, חושים, הוא יכול לעשות הכל ואפילו טוב יותר מאדם רואה. כל ההתאמות משולמות ע"י המדינה והוא מקבל עובד שעושה עבודה איכותית ששווה הרבה כסף. האדם הרואה, צריך להנגיש את הסביבה לאדם הלא רואה והמעסיק צריך רצון לנסות ולא לדחות. כדאי שישמיע את החששות שלו כי המועמד העיוור ייתן את הפתרונות שהמעסיק צריך לשמוע".

אנו מצטרפים למסר של דוד ומסכמים שהוא אדם מדהים ואנו יותר משמחים וגאים בו על הדרך שעשה בחיים ועל מה שמלמד אותנו❤️💪 יישר כח גדול‼️🙏

מעסיקים – פנו אלינו לשותפות!

מעוניינים להתנדב?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!