חם בבית

"בליינד דיי" והמסר של סיגלית

הפרענו לסיגלית באמצע העבודה כי היינו חייבים שתכירו אותה גם❤️

סיגלית בת 47, עיוורת מגיל 0, ירושלמית, הכי לבבית שיש, אוהבת אנשים ובאופן כללי  סופר חיובית ואופטימית.  סיגלית אוהבת לשיר. יש לה ערוץ יוטיוב משלה והיא מעלה שם קאברים וגם שיר  שכתבה על ביגה כלבת הנחיה המהממת שלה (קישור בתגובה הראשונה). סיגלית מלאת כשרונות ולמדה המון בחייה, בין היתר גם דיבוב וסאונד. היא קוראת המון ספרים שמעשירים את הידע שלה בכל תחום, ובכללי עושה הכל לבד (מבשלת, מנקה, מטפלת בביגה וכו') למרות שזה לא פשוט! 

סיגלית לא מפחדת מעבודה קשה ולמרות כישרונותיה הברוכים, היא מרגישה שהחברה לא מקבלת אותה והכל הולך קשה לאנשים עם מוגבלות, ולאנשים עיוורים בפרט. לאורך חייה תמיד הרגישה שלא פותחים לה דלתות – בתעסוקה, בחברה, בזוגיות – וזה די מאכזב אותה כי יש לה המון מה להציע!

בחודש האחרון סיגלית החלה לעבוד בתחום האדמיניסטרציה במרכז הטכנולוגי החדש של בית חם בירושלים, המיועד לתעסוקה ולהכשרה של אנשים עם כלל המוגבלויות. המרכז עוסק במיחזור פסולת אלקטרונית וסיגלית קריטית למרכז כי היא מרכזת במחשב את כל החלקים שיצאו או נכנסו למחסן (גם בזמן הריאיון קראו לה כל רגע, ובכדי לצלם אותה נאלצנו לחכות בתור😆). אמנם זה לא בדיוק התחום שחלמה עליו אבל היא כל כך שמחה לקום בבוקר ולהיות משמעותית ואהובה ואפילו ביקשה מקרן מנהלת התוכנית להגיע יום נוסף כי זה עושה לה כל כך טוב ו"כולם מהממים פה!"😍

לכבוד ה-Blinday שחל היום (6.6), יום המודעות הבינלאומי לעיוורים ולקויי ראיה, המסר של סיגלית הוא: לפתוח דלתות!

👁️‍🗨️בתעסוקה – לאנשים עיוורים יכולות וכישורים כמו כל אדם! פתרונות נגישות (תוכנות הקראה, תוכנות קוליות וכד') הם זמינים, אפשריים ומאפשרים עבודה כמו כל עובד. לסיגלית, כמו לעיוורים אחרים, יש המון מוטיבציה לעבודה קשה ויתרונות ייחודיים כמו שמיעה מדוייקת שכדאי לנצל ולהרוויח מהם. 

👁️‍🗨️בנגישות – נהגי אוטובוס לא עוצרים לה בגלל הכלבה, אומרים לה להשאיר אותה בבית… 😡 באמת?!

👁️‍🗨️בחלומות! לסיגלית מלא חלומות שלא מתגשמים☹️ מבחינתה "אדם חי בשביל להגשים את החלומות שלו". היא פנתה לאומנים, לבמאים ולעוד יוצרים ליצירת שיתופי פעולה, אולי לשיר שיר אחד ביחד… זה לא עבד🤷 בקיצור, אם פונים אליכם להגשמת חלום, עזרו להגשים אותו! אם יש כאן אמנים שרוצים להרים את הכפפה סיגלית תשמח (@אוהד חיטמן🙏) בקיצור, יש לנו עוד הרבה להשתפר כחברה – קחו לתשומת לבכם‼️

מעוניינים להתנדב?

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!